نکاتی که باید در دعواهای خیابانی رعایت کنید
آی کی دو آی کی کای کاشان
فرهنگی - ورزشی -اجتماعی- علمی آموزشی

حواس خود را جمع کنید

همانگونه که در ابتدا گفتیم در مبارزه خیابانی هیچ قانونی وجود ندارد، به همین جهت به شما هشدار می دهم که واقع بین بوده و بدانید که دعوای خیابانی با مبارزه در رینگ که هر روزه رزمی کاران در چهارچوب قوانین تعیین شده آن را انجام می دهند بسیار متفاوت است. بطور مثال، در صورتی که یکی از مهاجم ها را به زمین انداخته و در حال زدن او باشید امکان دارد که مهاجمی دیگر از پشت به شما حمله کند. شما نباید مثل سیستم امتیاز گیری در مسابقات رسمی عمل کنید. برای نمونه، در مسابقات ضربه به سر دارای امتیاز است. در مقابل اگر در مبارزه خیابانی بخواهید همچین کاری بکنید و به سر مهاجم لگد بزنید امکان دارد که او شما را هل داده و تعادل تان را به هم بزند به همین جهت پیشنهاد می کنم ضرباتی را که با پا می زنید به سمت پایین باشد. در درگیری های خیابانی به دلیل واکنش های عصبی و ترشح هورمون ها افراد وحشی تر و نترس تر خواهند بود.

 زدن ضربات بدردخور

هر کدام از ضرباتی که در مبارزات خیابانی می زنید باید به درد بخور و کارساز باشد. به همین جهت باید ضربات تان را به نقاط حساس بدن بزنید. شما نباید مانند مسابقات رزمی ابتدا به سینه مهاجم مشت زده و سپس به مرور به دیگر قسمت ها ضربه بزنید. شرایط درگیری های خیابانی کاملا متفاوت است. شما باید به زانو، چشم، گلو و بینی مهاجم ضربه بزنید. همچنین ضرباتی که با پا می زنید باید به پایین تنه مهاجم بزنید تا قدرت زیادی داشته باشد.


داشتن سلاح توسط مهاجم

نکاتی را که در بالا به آن اشاره کردم به درگیری های ساده خیابانی مربوط است. اما شرایطی وجود دارد که مهاجم با خود یک سلاح سرد داشته باشد، در این حالت، کار بسیار پیچیده تر خواهد شد. در چنین شرایطی باید حواستان را کاملا جمع کرده و کوچکترین حرکت را با برنامه انجام دهید. در چنین شرایطی شما باید فرق واکنش نشان دادن در مقابل چاقوی بلند با چاقوی کوتاه را بدانید. همیشه ضعیف ترین فرد و یا نزدیک ترین شخص به شما در اولویت قرار دارند که باید با آنها مقابله کرده و خلع سلاح کنید.
برای خلع سلاح کردن مهاجم، با تکنیک قفل کردن دست هایش را پشت سرش برده و ببنید و آن را تبدیل به سپر خود کنید. با این کار حلقه محاصره شما شکسته خواهد شد. در ادامه کسی را که گرفته اید با تمام قدرت تان به سمت مهاجم ها پرتاب کرده و با تمام سرعتی که دارید ازمحل شکستگی حلقه محاصره فرار کنید.
اگر حرفه ای می باشید و قادر هستید که با سلاحی که گرفته اید خوب کار کنید می توانید ریسک بیشتری کرده و پس از خلع سلاح کردن او بوسیله سلاحی که در دست گرفته اید از خودتان محافظت کنید. اینکار به مهارت شما بستگی دارد. اگر واقعا به خود اطمینان دارید اینکار را انجام دهید در غیر اینصورت بهترین کار این است که فرار کنید.
ازجمله کارهای دیگری که شما می توانید در مبارزات خیابانی انجام دهید این می باشد که از نهایت قدرت تان برای لگد زدن به پنجه پای مهاجم استفاده کنید. در این شرایط او از شدت درد تمرکز خود را چند ثانیه از دست خواهد داد و شما در ادامه می توانید با زانو یا ساق پایتان ضربه ای به بیضه او بزنید. در این شرایط مهاجم کمی خم می شود، بلافاصله او را گرفته و با نهایت قدرت تان او را گرفته و به سمتی پرتاب کنید تا به زمین بیافتد. حال وقت آن است که با خیال راحت از منطقه خطر دور شوید.

داشتن تکنیک برای هر کدام از ضد حمله ها

باید به صورت خلاصه به شما بگویم که هر تکنیکی برای یک ضد حمله مناسب است. به همین جهت در هر سبک رزمی که کار می کنید از یک تکنیک استفاده کنید چراکه مغز قادر نیست در لحظه استفاده از غریزه بر روی ضد حمله تمرکز کند. به همین جهت پیشنهاد می کنم که یک تکنیک بدرد خور و کاربردی را صدها بار در طول روز انجام دهید تا تبدیل به غریزه در شما شود.

 


چهار شنبه 8 فروردين 1397برچسب:, :: 13:35 :: نويسنده : تای شا

درباره وبلاگ

به وبلاگ صلح و دوستی خوش آمدید
موضوعات
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 7422
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1